کسب و کار استروالدر را بشناسید

بوم مدل کسب و کار چیست؟

بوم مدل کسب و کار یک ساختار ساده از همه واقعیت‌های کاری شما که برای آن تعاریف مختلفی بیان شده است. ساختاری از فرآیندهای مختلف ایده تا عملی ساختن آن که به صورت یک استراتژی راهبردی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها ضروری و واجب است.

یک بوم مدل کسب و کار در واقع به شما الگویی برای در نظر گرفتن میزان هزینه‌ها و تامین آن، منابع انسانی و مشتریانتان می‌دهد و جنبه‌های توزیع و قیمت گذاری محصول و خدمات شما را نشان می‌دهد.

بوم مدل کسب و کار نیز در واقع یک جدول است که هم این اطلاعات را به طور دسته بندی شده و دقیق در معرض نمایش گذاشته و می‌تواند در کمترین زمان همه استراتژی‌های یک کسب و کار را نشان دهد.

 

بوم مدل کسب و کار استروالدر

بوم مدل کسب و کار استروالدر بر طبق تعریفی که خود آقای استروالدر بیان کرده است و به عنوان یکی از معروف‌ترین تعاریف شناخته می‌شود، به این صورت است که ابزار مفهومی، با مجموعه عناصر و ارتباط‌هایی منطق درآمدزایی شرکت یا سازمانی را نشان می‌دهد.

 

یکی از کامل‌ترین مدل‌های بیزینس پلن نیز که امروزه بیشتر از هر مدل دیگری در دنیا مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد بوم مدل کسب و کار استروالدر است. راهنمایی برای جهت دهی به مسیر کسب و کارها که شامل ۹ بخش مختلف است و در هر بخش یکی از عناصر مهم تاثیرگذار بر کسب و کار بیان شده است.

 

این ۹ بخش همانطور که در تصویر زیر نیر مشاهده می‌کنید عبارتند از:

بخش‌های مشتریارتباط با مشتری
ارزش پیشنهادی
فعالیت‌های کلیدی
شرکای کلیدی
کانال‌ها
منابع کلیدی
جریان‌های درآمدی
ساختار هزینه

 

 

 

مهارت گوش دادن فعال

مهارت گوش دادن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در موفقیت شغلی و کیفیت روابط‌مان با دیگران تأثیر بسزایی دارد.…
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی