influencer

شناخت اینفلوئنسر ها

با کدام  یک از اینفلوئنسر ها تبلیغ کنم؟

blogerدر فضای اینستاگرام ،که فضایی به شدت مطلوب برای کسب و کار های نوپا و حتی برند هاست،تبلیغات یکی از نیاز های ضروری و غیر قابل انکار می باشد.

با توجه به مخاطبین هدفتون شما باید بدونید کدام بلاگر  یا اینفلوئنسر میتونه مشتری و مخاطب هدف بیشتری رو برای شما به دست بیاره،به طور مثال اگر شما پوشاک زنانه میفروشید بلاگر های خانم قطعا میتوانند پیشنهاد بهتری نسبت به دیگر بلاگر ها باشد.

هر اینفلوئنسر یا بلاگری میتواند خوب باشد؟

هر بلاگری با تعداد فالوربالا لزوما نمیتواند نتیجه ی تبلیغات خوبی داشته باشد.البته نباید این نکته را فراموش کرد که هر کسب و کاری با توجه به مخاطبین هدف خود باید بلاگر مورد نظر خود برای تبلیغ را انتخاب کند.

اینفلوئنسر ها و بلاگر ها به چند دسته تقسیم مییشوند؟

اینفلوئنسر ها به 4 دسته ی کلی تقسیم میشوند که هر کدام از آن ها را برای شما شرح میدهیم.

1)مگا اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند؟

علی صبوری
مگا اینفلوئنسرها افرادی هستند که بیش از یک میلیون فالوئر دارند. این گروه از انواع اینفلوئنسر خود می‌توانند جریان ساز باشند. فالوئرهای آنان معمولا به خاطر ویژگی یا ویژگی‌های خاصی که صفحه‌ اینستاگرام مگا اینفلوئنسرها دارد آنان را دنبال می‌کنند. سلبریتی‌ها و افراد سیاسی نیز در این دسته از انواع اینفلوئنسر جای دارند.

به طور مثال مهناز افشار، الناز گلرخ، میلاد قاسمی خواه و … همگی از دسته مگا اینفلوئنسرهای ایرانی هستند که هر یک در زمینه‌ای خاص فعالیت‌ دارند.

2)ماکرو اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

influencerاکرو اینفلوئنسرها در دسته‌بندی انواع اینفلوئنسر از لحاظ تعداد فالوئر در مقام دوم پس از مگا اینفلوئنسرها قرار دارند و افرادی که بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون فالوئر دارند در این دسته قرار دارند.

در ایران ماکرو اینفلوئنسرهای بسیاری در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند به طور مثال خانم شبنم شاهرخی در زمینه ورزش و خانواده،  آقای علیرضا خطیبی در زمینه عکاسی، فعالند.

3)میکرو اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

micro influencerمیکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ فالوئر دارند. این گروه از انواع اینفلوئنسر، معمولا زمینه خاصی را برای فعالیت و جذب مخاطب انتخاب می‌کنند و  به عنوان خبره در آن زمینه، به تولید محتوا می‌پردازند.

میکرو اینفلوئنسرها تاثیر زیادی بر مخاطبان خود دارند و بر خلاف مگا و ماکرو اینفلوئنسرها، از فالوئرهای یکدست و هماهنگی برخوردارند.

در ایران میکرو اینفلوئنسرهای بسیاری از جمله خانم زینب، در پلتفرم اینستاگرام فعالیت دارند.

4)نانو اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

fashion blogerاین گروه از انواع اینفلوئنسر ها، افرادی هستند که کمتر از ۱۰۰۰۰ فالوئر داشته و مخاطبین آنان جامعه کوچکی از افراد محلی و یا افرادی که در یک زمینه خاص فعالیت دارند، است. متاسفانه این گروه اینفلوئنسرها به خاطر تعداد کم مخاطبینشان، کمتر مورد توجه برندها برای شرکت در کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ قرار دارند.

حالا چه زمانی به سراغ کدام اینفلوئنسر برویم؟
در مقاله ی بعدی این مطلب را کامل خواهیم کرد

مهارت گوش دادن فعال

مهارت گوش دادن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در موفقیت شغلی و کیفیت روابط‌مان با دیگران تأثیر بسزایی دارد.…
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی