Advertising

انواع روش های تبلیغات

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی از مهم‌ترین نوع از روش های  تبلیغات در دهه‌های گذشته بودند. اما به‌مرور زمان و با توسعه‌ی فناوری‌های مختلف در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به‌تدریج از اهمیت و اثربخشی آنها کاسته شده است.

این رسانه‌ها قادر بودند جمع زیادی از مخاطبان را با خود همراه سازند. البته هنوز هم در ساعت‌های پربیننده

 

مانند ساعت پخش بازی‌های ورزشی پرمخاطب، اثرگذاری این رسانه‌ها بسیار بالا است.

تبلیغات محیطی

هر گونه تبلیغات که مخاطب در بیرون از منزل خود با آن روبه‌رو بشود، در زمره‌ی تبلیغات محیطی قرار می‌گیرد. انواع تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها، تبلیغات روی اتوبوس‌ها و… در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. حتی تلویزیون‌ها و صفحات نمایشگری که در میدان‌های بزرگ نصب می‌شوند و به ارائه‌ی تبلیغات می‌پردازند نیز در این دسته جای می‌گیرد.

تبلیغات خدمات عمومی

این دسته از روش های تبلیغات برای آگاهی و اطلاع‌رسانی به عموم منتشر می‌شوند و جنبه‌ی تجاری ندارند. در گذشته، بستر و رسانه‌ی اصلی این دسته از تبلیغات، تلویزیون و رادیو بود ولی امروز در سایر بسترهای تبلیغاتی دیجیتالی نیز دیده می‌شوند.

 

تبلیغات نامشهود

 

یکی از انواع روش‌های تبلیغات، تبلیغاتی است که به طور غیرمستقیم و زیرپوستی در فیلم‌ها و برنامه‌ها صورت می‌گیرد. مثلا اگر در فیلمی شاهد استفاده‌ی چشمگیر شخصیت‌ها از یک برند خاص اتومبیل یا نوشیدنی بودید، باید متوجه بشوید که تبلیغات نامشهود در حال وقوع است.

این روش از تبلیغات نیز اثرگذاری خوبی دارد و به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا بر اساس اطلاعات و خواسته‌های جمعیت‌شناختی مخاطبان را هدف بگیرد.

این مطلب گزیده ایی از انواع تبلیغات بود .

مهارت گوش دادن فعال

مهارت گوش دادن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که در موفقیت شغلی و کیفیت روابط‌مان با دیگران تأثیر بسزایی دارد.…
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست

لطفا صبر کنید

طراحی و توسعه توسط کاسبی